modieuze-jurken.reismee.nl

Ik heb geleerd bij het plannen van een bruiloft

Ik ga trouwen!

We hebben het allemaal op een gegeven moment na de verloving gezegd, toch? Of misschien ben ik het gewoon. Hoe dan ook, toen mijn partner van zes jaar eindelijk voorstelde dat ik blij was. Ik droomde over die dag. Ik heb alles gepland. Ik wist hoe het zou gaan!

Dat dacht ik tenminste.

Het plannen van een bruiloft is een leercurve. Dit is een van de grootste evenementen waarin je je leven speelt en dit is een van de belangrijkste dagen in je leven. Dit is de dag waarop we denken als we kinderen zijn en het is de dag die we ons willen herinneren wanneer we oud zijn. Dus je weet wel, zonder druk.

Ik had mijn ups en downs tijdens de planning van de huwelijksplanning, ik ben niet perfect en heb onderweg zeker een paar fouten gemaakt. Maar hier zijn enkele van de dingen die ik tot nu toe heb geleerd in mijn jaar en huwelijksplanning.


Dingen zullen niet gaan zoals je verwacht


Het was een van de eerste lessen die ik leerde en vond haar bij het winkelen voor bruidsjurken. Allereerst wist ik niet dat bijeenkomsten in de bruidswinkel iets waren toen mijn moeder en ik twee weken voor het aanbod gingen winkelen (de ring was in de mail, dus ik ben niet te gek!).


Ik heb die dag vijf jurken geprobeerd, met stijlen die ik leuk vond en die werden aanbevolen, en het waren allemaal prachtige jurken. Mijn moeder goot tranen uit, maar ik was doodsbang. Ik ben geen lang persoon en elke jurk die ik probeerde, deed me voelen als een kind gekleed in de kleren van mijn moeder!


Die dag leerde ik op te geven wat ik dacht dat mijn bruiloft op een kind zou lijken en het te plannen op basis van waar ik nu ben. Ik stelde me altijd voor in een mooie, lange trouwjurk met een trein, maar dat beviel me niet. In plaats daarvan besloot ik een lange thee te ontwerpen, waar ik van houd, en mijn huwelijksfeest en moeder zijn het daar beter mee eens.


Trouwjurken vio veaul




Delegatie is een vaardigheid


Toen ik mijn verlovingsfeest aan het plannen was, controleerde ik wat ik wilde. Ik deed alles zelf en liet niemand me helpen.


Scroll 12 maanden vooruit en nu begin ik te zien wat ik mijn vrienden en familie kan vertellen. Omdat ik dit jaar ontdekte hoe overweldigend de huwelijksplanning kan zijn.


Ik begon met iets dat niet op mijn prioriteitenlijst stond, een hotelblok en ik gaf het aan mijn moeder. Ze was van plan om te plannen wat geschikt was voor onze tijd, dus nu voel ik me meer op mijn gemak bij het plannen van andere functies, zoals mijn huwelijksdouche.


Als je vrienden en familie je assistentie aanbieden, neem ze dan zelf mee. Het kan moeilijk zijn om de controle los te laten en ze iets te doen te geven, maar als je dubbele delegatie krijgt bij mensen die je vertrouwt, kan bruiloftplanning veel gemakkelijker en veel leuker worden.


Het is gemakkelijk om je overweldigd te voelen


Ondanks het plaatsen van een bruiloft kan het nog steeds zeer overweldigend en stressvol zijn. Ik beschouw mezelf als een redelijk georganiseerd persoon, dus ik verwachtte veel plezier en een georganiseerde reis.


Heb je ooit het verhaal gelezen van "Who Sank The Boat" als een kind? Pas op voor de spoiler, het was geen koe, ezel, varken of schaap. Het was een muis. Omdat dit het laatste gewicht op uw schouders is, hoe klein ook, kunt u zich overweldigd voelen. En ik was tijdens de planning vaak in dit stadium.


Ik ontdekte dat als ik te veel diensten in één keer had gevraagd en vervolgens probeerde ze allemaal tegelijkertijd te organiseren, het uit de hand zou lopen. Dus ging ik terug naar mijn prioriteiten. Zodra ik heb geleerd om te kijken naar wat het belangrijkst is of naar waar het grootste deel van ons budget naartoe gaat, heeft het het gemakkelijker gemaakt om te bepalen wanneer ik tijd moet reserveren en daarom is het noodzakelijk om het planningsschema te beheersen.

Accessoires vio Veaul


Ik ken te veel mensen

Mijn verloofde en ik komen uit grote gezinnen. In feite bestaan onze uitgebreide families en ereleden uit bijna 110 mensen! Hoewel het misschien geweldig is om ervoor te zorgen dat je iemand hebt met wie je met elke familievergadering kunt praten, kan huwelijkplanning hier een strijd van maken.

Voor ons beperkt dit niet het aantal mensen dat we uitnodigen, geen kosten van andere elementen van onze bruiloft. Voor ons is een van de prioriteiten om deze mensen te hebben, dus in plaats daarvan zullen we het budget toewijzen aan andere delen van de bruiloft, om ervoor te zorgen dat we het kunnen bereiken.

Het is gemakkelijk om uw budget te overschrijden

Er is een reden waarom mensen denken dat bruiloften duur zijn. Het is niet dat de diensten zelf duur zijn, het is het feit dat je er zoveel boekt!

Hoewel we altijd wisten dat we geld zouden uitgeven aan onze receptie-, catering- en alcoholpakketten, zijn dit kleine stukjes die ons echt hebben geduwd. Dingen zoals de prijs van chocoladedoosjes of het aantal stoelen dat we moeten bestellen voor de tuinceremonie zijn kleine kosten die we nooit hebben overwogen bij het bekijken van ons uiteindelijke huwelijksbudget.

Daarom hebben we besloten om onze ervaring van andere bruiloften te gebruiken bij het bepalen hoeveel te besteden aan deze stukken. Bij de recente bruiloft in de tuin die we gingen, bleven veel stoelen leeg voor service. Dus besloten we dat we geen extra geld zouden uitgeven aan stoelen waar mensen niet op zouden zitten en het aantal besparingen zouden beperken dat we hadden besteld.

Je kunt niet alles controleren

Als je het nog niet gemerkt hebt, hou ik ervan om georganiseerd te zijn en dingen onder controle te houden. Dus erkennen dat ik niet alles kan controleren, was voor mij een heel moeilijke taak.
Uiteindelijk kan ik niet bepalen hoeveel het kost, wat het weer zal zijn, wie RSVP op tijd krijgt, of leveranciers bij mij terugkomen.

Maar als ik notitie maak, kan ik beginnen met plannen, kijken waar ik de kosten kan verlagen door een plan voor nat weer te plannen, te anticiperen op mijn minder georganiseerde vrienden of zelfs om meer aanbieders te vragen.

Als ik accepteer dat ik niet alles onder controle heb, ben ik minder gestrest. In plaats van alles te controleren, heb ik een bepaald element van willekeur. Het is een goed gevoel dat ik de komende 8 maanden zal (proberen te) ondergaan.

zoek naar meergelegenheid jurken, kunt u kijken naar de veaul-jurken

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!